onsdag 19. mars 2014

Min rus!

Hva er vel bedre enn å vandre mellom bokreolene? Bruke god tid, studere bokomslag, se igjennom bokanbefalinger og lese bokomtaler. Jeg merker jeg synker inn i bøkenes verden, lever meg inn i  korte beskrivelser. Jeg får lyst til å lese så mange bøker, hvem skal jeg velge?

Jeg liker atmosfæren på biblioteket. Det er en behagelig ro, selom det ikke er stille. Hilse på andre bokkikkere. Ta inn over seg alle lydene og de visuelle intrykkene. Ungdommer som diskuterer skoleoppgaver, ler og diskuterer igjen. Studenter som sitter bøyd og konsentrert over fagbøkene sine. Foreldre med barn. Voksne som leser avisa, eller prater lavmælt over en kopp kaffe. Jeg elsker dette stedet, fordi det tiltrekker personer i alle aldersgrupper og med ulike kulturelle, sosiale og økonomiske bakgrunner. Det er umulig å føle seg utenfor her!

- Og bøkene tilbyr så ufattelig mange gode historier jeg kan søke tilflukt i, senke skuldrene og stenge den stressende hverdagen ute.

Jeg elsker bøker !





Dagens fangst! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar